همایش بین‌المللی دیزاین (معماری، معماری داخلی، طراحی صنعتی) 1397

هنر پدیده ای است که همواره نقش موثر در زندگی انسان داشته و از دیر زمان مورد نظر اندیشمندان قرار گرفته است. چنانچه مکاتب گوناگون فکری، سیاسی و اعتقادی، هنر را به منزله وسیله ای کارامد جهت توسعه مفاهیم و معارف مختلف در جامعه دانسته و آنرا در پرورش انسان به گونه ای متناسب با اهداف خود بکار گرفته اند. اکثر پژوهشگران عرصه هنر به این واقعیت اتفاق نظر دارند که هنر از قدیمی ترین پدیده های انسانی و اجتماعی بوده، در دوره های مختلف فرهنگ ها و جوامع گوناگون وجود داشته و در تمام مسائل اجتماعی نقش بارزی را ایفا کرده و نقش معرفتی خود را در دوره های مختلف زندگی مادی و معنوی جامعه به شکل خاص بازی نموده است.

تلفیق علم و هنر و تعامل آنها با یکدیگر می تواند درک زندگی را برای انسانها راحت تر و آنها را به سوی اهدافشان سوق دهد. لذا می توان به جایگاه مهم طراحی در زندگی روزمره پی برد و لزوم پرداختن هرچه بیشتر به آن را درک کرد. یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس تبدیل نادیدنی ها به دیدنی ها در عرصه غیر مادی است، به این معنا که تبدیل فرآیندهای آماده سازی غیرقابل رویت در طراحی (که پیش از تولید ساختمان های جدید و محصولات و ترکیبات صنعتی قرار دارند)، به پدیده های قابل رویت و درک است.

از همین رو دانشکده هنر دانشگاه الزهراء (س) با همکاری وزرات صنعت، معدن وتجارت ایران و موسسه هنرهای آفام در نظر دارند به برگزاری کنفرانس بین المللی با عنوان کنفرانس معماری، معماری داخلی، طراحی صنعتی بپردازد. از دیگر اهداف این کنفرانس برقراری مفاهیم نوین و خلاق در حیطه های مشترک معماری، طراحی داخلی، طراحی صنعتی و سایر موضوعات مرتبط با محورهای کنفرانس است. دبیرخانه کنفرانس بین المللی دیزاین با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی دعوت مي نماید با شرکت در برنامه های متنوع اين کنفرانس در این رویداد مهم بین المللی مشارکت نموده وبا ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرايی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

بین سده شانزدهم تا سده نونزدهم اهمیت طراحی در مقایسه با اهمیت رنگ‌پردازی بحث اصلی هنرمندان غربی بود و بر این مبنا هنر فلورانسی نیکولا پوسن و انگر از هنر ونیزی روبنس و دلاکروا متمایز شد. در شرق دور از گذشته تاکنون مرزی میان نقاشی و طراحی وجود نداشت و قلمو وسیله اصلی هر دو شاخه محسوب میشده است. در ایران پس از اسلام طراحی به عنوان نقشه‌ای برای نگارگری به حساب می‌آمد و ابتدا طرح را با خطوط بیرنگ بروی کاغذ میکشیدند و سپس به رنگپردازی می‌پرداختند.در اواخر سده دهم هجری/شانزدهم میلادی طراحی از نگارگری مستقل شد و هنرمندانی مانند رضا عباسی، محمدی و شیخ محمد آن را به کمال رساندند.

از همین رو دانشگاه الگارو پرتغال، موسسه هنرهای آفام در صدد برپایی کنفرانس بین المللی بازاریابی و طراحی (ICMD 2018) در مهر ماه 1397 در شهر پرتغال میباشند. از آنجایی که بازاریابی در شاخه های مختلفی در حال گسترش است، تعامل بین رشته ای برای هر 2 رشته میتواند راهگشایی برای ورود بهینه تر در کازارهای کار باشد.

فرصتی استثنایی برای اساتید دانشگاه، دانشجویان و پژوهشگران است تا تجربیات و نتایج پژوهش‌های خود را در ارتباط با موضوعات گوناگون مرتبط با حوزه‌های طراحی و بازاریابی، مبادله و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این رویداد بین‌المللی که در 26 و 27 مهرماه 1397 در شهر فارو (Faro) در کشور پرتغال برگزار خواهد شد، زمینه‌های توسعه و تعالی دانش نظری، انتقال تجربیات و مشارکت در پژوهش‌های فرارشته‌ای را برای پژوهشگران هر دو حوزه فراهم کرده است

از همین رو دانشکده هنر دانشگاه الزهرا (س) با همکاری جامعه مهندسین معماری داخلی ایران و موسسه هنرهای آفام در نظر دارند به برگزاری کنفرانس بین المللی با عنوان همایش تعامل بین طراحی صنعتی و معماری داخلی به پردازد. از جمله اهداف این کنفرانس برقراری مفاهیم نوین و خلاق در حیطه های مشترک معماری، طراحی داخلی، طراحی صنعتی و سایر موضوعات مرتبط با محورهای کنفرانس است. دبیرخانه کنفرانس بین المللی دیزاین با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می نماید با شرکت در برنامه های متنوع این کنفرانس در این رویداد مهم بین المللی مشارکت نموده وبا ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

مشارکت کننده
0 +
سخنرانی
0 +
مقاله
0 +
اثر
0 +
محور مقالات و آثار

محیط زیست

  • طراحی در جهت مواد؛
  • محصولات، خدمات و انرژی های پایدار؛
  • طراحی در جهت اقتصاد و کسب و کارهای پایدار؛
  • طراحی در جهت ترویج رفتارهای پایدار؛
  • طراحی و حفظ محیط زیست؛
  • نقش طراحی در بحران آب؛
محور مقالات و آثار

کارآفرینی و تولیدات صنعتی

  • رویکرد معماری و طراحی صنعتی در زمینه کسب و کارهای جدید؛
  • بررسی چالشهای پیش و روی در فضای کسب و کار در رشته های معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
  • نگاه و رویکرد متفاوت به کارآفرینی در رشته های معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
محور مقالات و آثار

آموزش و آینده پژوهی

  • گرایش‌های نوین در آموزش معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
  • نقش فعالیتهای علمی-كارگاهی در آموزش معماری،معماری داخلی و طراحی؛
  • جایگاه آموزش طراحی به کمک نرم افزارها در توسعه معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
  • تقابل مهندسان (طراحان صنعتی) و طراحان(معماران) با تأکید بر شیوه های آموزشی آنها؛
  • رابطه فن‌آوری و فهم جهان در آموزش معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
  • نقش و جایگاه خردگرایی و تجربه‌گرایی در آموزش معماری و طراحی صنعتی؛
  • اهمیت و كاربرد مراكز آموزش و روشهای ارتباط آنها با محیط حرفه ای؛
  • آینده معماری و معماری داخلی و سمت و سوی طراحان جهان متناسب با تكنولوژی روز دنیا؛
محور مقالات و آثار

فناوری های نوین

  • صنعتی سازی و پیش ساختگی در معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
  • فناوری های نوین و فرآیند طراحی؛
  • هوشمند سازی، مدیا و فرآیند طراحی در معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی؛
  • ارتقاء و بهینه سازی مواد و مصالح و روش های ساخت با رویکرد بازیافت پذیری مصالح؛
  • پیوستگی طراحی و تولید و کاربست مصالح در فرایند طراحی معماری و معماری داخلی به عنوان یک فرایند جامع؛
محور مقالات و آثار

طراحی ایرانی

  • بررسی تاثیرات معماری غیر ایرانی بر معماری و تزیینات داخلی معماری بومی؛
  • استفاده از نمادهای موجود در سبك های معماری ایرانی-اسلامی در معماری داخلی؛
  • پویایی نقوش ایرانی در معماری داخلی؛
  • رویكرد طراحی مبتنی بر معماری بومی؛
  • نحوه به كارگیری مفتهیم و الگوهای زیبایی شناختی معماری و مصنوعات بومی ایران در طراحی محیطی؛
  • جایگاه فرش ایرانی در طراحی داخلی، تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم فرش بر دیزاین و طراحی داخلی و مبلمان؛

 

محور مقالات و آثار

صادرات

  • عوامل تاثیر گذار بر عملکرد صادرات سنگ و مصالح ساختمانی بر اساس رویکرد مبتنی بر منابع تولید کننده؛
  • تاثیر بازاریابی نوین بر صادرات فرش دستباف؛
  • توسعه پایدار و صادرات محصولات(مبلمان ، فرش، مصالح ساختمانی و …)؛
  • تاثیر مشتری محوری صادرات بر عملکرد مالی صادرات؛
  • نقش طراحی و خلاقیت طرح در توسعه صادرات فرش دستباف؛
زمان‌بندی
اعلام فراخوان دریافت مقاله و اثر
۶ بهمن ماه ۱۳۹۷
برگزاری همایش
۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
اعلام نتایج داوری مقاله و اثر
۲-۳ اسفندماه ۱۳۹۷